Ryhmät

PILATES VIIKKOTUNNIT alkaen 16.8.2022

Pajalanpihan päiväkoti, Valovirrankatu 2, Järvenpää

tiistai klo 19.15-20.15 perus/keski (ei 27.9., 4.10., 6.12)


Totalfysio, Kirkkotie 51, Tuusula

torstai klo 19.15-20.15 perus/keskitaso (ei 18.8.,29.9., 6.10.)

lauantai klo 9.30-10.30 perus/keskitaso (ei 20.8., 1.10., 5.11.)


Ryhmät sisältävät 15 harjoittelukertaa. Kausimaksu on 255 euroa.

Voit aloittaa ryhmissä myös kesken kauden. Tällöin kausimaksu sisältää loppukauden tunnit.


TUNTIKÄYTÄNTÖJÄ

Tunneille saapuminen

Sopiva tunnille saapumisaika on 5-10 min ennen tunnin alkua. Tunnin alkaessa ulko-ovi suljetaan, jolloin sisälle ei enää pääse. Näin varmistamme kaikille rauhallisen harjoittelun.

Poissaolojen ilmoittaminen ja korvaaminen

Ilmoita poissaolosi etukäteen Tuijalle edellisellä tunnilla tai tekstiviestillä (ei sähköpostilla)
- iltatunnit viimeistään samana päivänä klo 12 mennessä
- aamutunnit edellisenä iltana klo 18 mennessä.
Tällöin sinulla on mahdollisuus korvata poissaolosi jollakin muulla Pilates-tunnilla saman kauden aikana. Muussa tapauksessa poissaoloa ei voi korvata.

Välineet

Ota mukaan tunnille pieni pyyhe ja vesipullo. Pajalanpihan päiväkodissa tarvitset lisäksi oman maton. Totalfysiossa on lainattavissa mattoja, mutta voit tuoda halutessasi myös oman maton.


RYHMÄKUVAUKSET

Perus/keskitaso

Tunti sopii sekä vähemmän tai pidemmän aikaakin Pilatesta harrastaneille. Tuntisisällöt vaihtelevat ja useista liikkeistä on tarjolla sekä helpompi perustason versio että haastavampi keskitason versio.

Selkäryhmä

Selkäryhmä sopii kaikille. Tunti etenee hieman rauhallisemmin kuin perus/keskitason tunti ja sisältää enemmän perustason liikeitä. Harjoitteilla pyritään:

  • lisäämään selkärangan liikkuvuutta
  • vahvistamaan rangan asentoa ylläpitäviä selkä- ja vatsalihaksia
  • tunnistamaan selän hyvä asento eri tilanteissa ja hyödyntämään tätä tuntemusta omassa arjessa, niin työssä kuin vapaa-ajalla.

Pilates & Venyttely

Noin 40 min tunnista tehdään perus/keskitason Pilates-harjoitteita. Noin 20 min tehdään pitkäkestoisia venytyksiä tavoitteena rauhoittaa kehoa ja mieltä sekä lisätä kehon liikkuvuutta lempeästi.

Pilates, klassinen repertuaari

Tunnilla keskitytään pääasiassa klassisen repertuaarin liikkeisiin. Tavoitteena on tehdä harjoitteista vähitellen virtaavasti etenevä sarja, jolloin myös hengitys- ja verenkiertoelimistö vahvistuu.