Kurssit vuonna 2018

Pilates-peruskurssi yksilöllisesti

Voit käydä Pilates-peruskurssin yksilöohjauksessa 2*60 min 75 euroa. Saat ohjausta ja opastusta sinulle haasteellisiin asiohin. Ota yhteyttä ja varaa itsellesi sopivat ajat.

Ikiliikkujat-kuntoilukurssi

Lihasvoimaa ja -kestävyyttä?

Haluatko tarkat ohjeet, kuinka tehdä liikkeet turvallisesti ja teknisesti oikein?

Monipuolista voimaharjoittelua samanhenkisessä porukassa. Käytämme apuna mm. käsipainoja, kahvakuulia, isoja jumppapalloja, erilaisia laitteita ja oman kehon painoa. Harjoittelussa huomioidaan jokaisen oma lähtötaso ja mahdolliset liikkumisen rajoitteet.

Yksi treenikerta sisältää alkulämmittelyn, päivän harjoitteiden läpikäynnin, tehokkaan voimaharjoittelun kuntopiirityyppisesti ja lopuksi rauhallisen kehonhuollon.

--- Seuraavaa kurssiajankohta avoin---

Käypä hoito -suositus:

Säännöllisen liikunnan tulee kuulua pitkäaikaissairauksien ehkäisyyn, hoitoon ja kuntoutukseen tarvittaessa muihin elämäntapamuutoksiin ja hoitoihin yhdistettynä. Liikkumattomuus ja runsas istuminen on terveydelle haitallista. Oikein toteutetulla liikunnalla on vain vähän terveyshaittoja verrattuna sen tarjoamiin hyötyihin.

Kestävyysliikunnan lisäksi suositellaan vähintään kohtuukuormitteista lihasvoimaharjoittelua suurille lihasryhmille ≥ 2 x/viikko, 8–12 toistoa/lihasryhmä.